HUTIRA – BRNO
info@hutira.cz
+420 541 212 144
  • Hutira
    Menu

    I na letošní rok je připravena řada inovací ve výrobním programu mobilních sacích technologií. Jak již víte, jedná se vlastně o velmi vysoce výkonné vysavače. Tyto technologie usnadňují práci vskutku napříč hospodářstvím. Jde o stroje univerzální i specializované na specifické činnosti. Čistíme studny, malé vodní toky, kanalizační vstupy, kolektory, jímky, nádrže, bioplynové stanice, technologické linky, sila, odsáváme stavební suti při rekonstrukcích, zeminu při stavbě, nebo rozšiřování sklepů ve stávajících budovách, stejně tak i štěrk mezi pražci na železničních, nebo tramvajových tratích. Nejde samozřejmě o komplexní výčet všech možností využití našich technologií odsávání. Jsme prostě schopni pomoci všude tam, kde jsou jiné pracovní postupy neefektivní, nebo nemožné.

    Jednotlivé verze našich strojů nelze považovat za dogma, ale spíše za ideový námět. Výroba probíhá v sériích a standardních konfiguracích, nebo malosériově až kusově, přesně „šitá na míru“ dle požadavků a potřeb našich zákazníků.

    Před rokem jsme Vás informovali, že konstrukční práce na základě praktických zkušeností zákazníků umožnily, aby vykrystalizovala nová řada strojů pod obchodním názvem Mobilní sací bagr CITY . Jde stroj konstruovaný  primárně pro podniky komunálního hospodářství a firmy spravující kanalizace. Jeho předností jsou dva menší ventilátory o jednotlivém výkonu 18 000 m3 nasátého vzduchu za hodinu a zásobník na odsátý materiál o objemu 2 m3. To umožňuje instalovat tuto technologii na vozidlo do celkové hmotnosti 7,5 t. Odsátý materiál lze vysypat i do tzv. BIG BAGŮ. Standardním nasazením těchto strojů je čištění kanalizačních vstupů, nebo odkrývání  síťových vedení uložených v zemi.

    Pro srovnání uvádíme předchozí úspěšné produkty z řady menších strojů, zde na podvozku oblíbeného vozidla

    UNIMOG:

    V minulém roce jsme Vás též informovali o širokých možnostech našich technologií a jejich verzích pro tzv. traťové hospodářství, tedy pro tratě všeho druhu. Níže představujeme dva stroje dokreslující požadavky našich zákazníků a inovativní vklad našich konstruktérů. Obě provedení vychází z konstrukční  řady DINO 3, což znamená především pohon dvěma turbínami o celkovém sacím výkonu 36 000 – 40 000 m3 nasátého vzduchu za hodinu – tj. schopnost nasát velkou dlažební kostku o hmotnosti 20 kg a o hraně 20 cm. Maximální podtlak je až 34 000 Pa, účinná délka sací cesty 80 m, účinná hloubka dosahu až 16 m, průměr sací cesty 25 cm. Standardní objem zásobníku pro transport nasátého materiálu na skládku je 8 m3.

    Bližší standardní řadě, lépe řečeno konstrukční úpravou z řady DINO 3 vznikl speciál, tzv. dvoucestný mobilní sací bagr, tedy stroj schopný provozu na silnici i na kolejích díky speciálnímu sklápěcímu podvozku. Vozidlo po kolejích pojíždí za pomoci přítlačných ozubených válců tím, že se opřou o kola hnaných náprav. Rozměrově je vozidlo uvedeno do souladu s železničními předpisy do rozměrů průjezdného profilu pro železnici. Konkrétně v tomto případě délka a šířka vozidla nevybočují ze standardu, ale výška vozidla byla redukována na 3 425 mm vlastní výšky tak, aby při použití kolejového podvozku dosáhla 3 620 mm. Zásadní změnou prošla ještě sklápěcí střecha zásobníku, která byla rozdělena do dvou částí. Jinak je vozidlo vybaveno rozvodem tlakového vzduchu 8 bar a malým vodním hospodářstvím pro případný oplach čištěné šachty, atp. Slouží primárně k odsávání štěrku mezi pražci, nánosů zeminy, nebo vysypaného inertního materiálu z železničních vozů, k čištění a údržbě v tunelech, atd.

    Sofistikovanějším provedením téhož je tzv. sací tank. Jak již název napovídá, celá technologie je umístěna na pásovém podvozku v rámci požadavků průjezdného profilu, tedy o vlastní  výšce  3 – 3 500 mm. Na rozdíl od standardního stroje bylo možné silové rameno umístit na příčný support  a tím umožnit oboustranný dosah 3 500 mm v základním provedení, což usnadní a rozšíří možnosti nasazení a práci operátora. Stroj je řízen dálkovým ovladačem. V této verzi je adekvátně použit zásobník nasátého materiálu o objemu 3,5 m3. Při nasazení na železnici, nebo jiných kolejových provozech, je umístěn na vhodném plošinovém voze, před jehož čelem odsává. Zásobník pak vyprazdňuje vzad na týž vůz, nebo na další připojené vozy, podle konkrétní potřeby.

    K naplnění požadavků železničních správ je možné vyhovět i aplikací výše uvedených zařízení přímo na železniční podvozky. Tak byly vyřešeny požadavky na speciální provedení pro údržbu EUROTUNELU, nebo specializovaných stavebních firem.

    Další eventualitou, nedávno předanou zákazníkovi, je kontejnerový sací bagr. Podle specických požadavků zákazníka byl zkonstruován speciál s vlastní strojovnou o výkonu 15 000 m3 nasátého vzduchu za hodinu a spojen se zásobníkem o objemu 10 m3  s vyprazdňováním zadním výklopným víkem. Jak je zmíněno v úvodu, jde o kontejnerové provedení v systému acts ( tzv. horní hák) manipulovatelný jakýmkoliv vhodným vozidlem vybaveným tímto manipulačním zařízením.

    Mobilní sací bagry mohou být vybaveny širokou paletou přídavných jednoúčelových, nebo i univerzálních zařízení . Mezi ně patří v poslední době zejména tzv. DRONY. Jde o univerzální manipulátory spojené s mobilním sacím bagrem pružným potrubím. Jsou využívány tam, kde není možné nasadit manuální pracovníky, které nahradí pomocí vhodných aplikátorů, ať již radliček, ramen se lžící, nebo např. frézou.